Načasování je všechno
Věděli jste, že "kdy" je u přidávání nového příspěvku daleko důležitější než "co" vlastně chcete svým příspěvkem svému publiku sdělit? Pokud chcete u svého nového příspěvku na facebooku získat co možná nejvíce lajků měli byste ho vložit na svůj fb profil ve špičce této sociální sítě, což je v době, kdy většina lidí kontroluje své facebookové účty. Překvapivě je to v době, kdy jsou uživatelé této sociální sítě na cestě do nebo z práce. Přesně je to mezi 7-9 hodinou ranní a 4-6 hodinou odpoledne.
Na velikosti záleží
Nechte to krátké. Stručné příspěvky získávají až o 23% větší interakci, než zbytečně dlouhé odstavce. V současné době je čím dál těžší udržet pozornost lidí, všichni josu velice zaneprázdněni a nemají času nazbyt. Proto se snažte, aby Vaše facebookové posty nebyly delší než 70 znaků. Pokud Vám jde o zisk co nejvíce lajků u Vašich příspěvků, musíte si uvědomit, že méně je někdy více. Myslím si, že za to může Twitter. :)
Zapojte své publikum
Zapojte své aktuální následovníky Vaší facebookové stránky. K dispozici je hned několik triků. Absolutním základem je lajkování a sdílení nového příspěvku na Vašem osobním profilu. Kdo jiný by měl dále sdílet a lajkovat nový příspěvek než okruh Vašich vlastních přátel? Také je třeba ujistit se, že sdílíte obsah, který je něčím přínosný a může být pro Vaše publikum zajímavý. Pokud je to možné snažte se své návštěvníky zapojit do komentování.
Vyprovokujte diskuzi
Nic neudělá Vaše příspěvky na facebooku více virální a nezíská Vám tolik lajků jako online diskuze v komentářích. Když se Vaši čtenáři zapojí do diskuze, tak to facebook rozpozná a označí Váš příspěvek jako žhavé téma a zobrazí ho na zdech Vašich návštěvníků, což o hodně zvýší Vaše šance na zisk dalších lajků.
Udělejte z toho událost
V návaznosti na radu číslo 4, dobrým způsobem, jak rozpoutat diskuzi u Vašich čtenářů, je prostřednictvím události. Z nějakého důvodu se zdá, že u událostí se lidé více angažují, což může vést až ke skupinové diskuzi mezi nimi samými. Vaši přátelé navíc mohou pozvat také své přátele - čímž vzniká úplně nová forma sdílení Vašeho obsahu na facebooku.
Buďte mobilní
Skutečnost, že více než 189 milionů uživatelů facebooku se k této sociální síti připojuje pouze prostřednictvím mobilních zařízení znamená, že si Vaše příspěvky čtou na chytrých telefonech nebo na tabletech. Jestliže si uvědomíme, že 1 ze 3 lajků se k Vašim příspěvkům dostane prostřednictvím těchto zařízení, je velmi důležité pochopit, jak Vaše stránka a Vaše příspěvky vypadají na těchto zařízeních. Proto vždy když aktualizujete Váš stav na facebooku, mějte na paměti, jak bude nebo nebude obtížné jejich četba na těchto platformách.
Obrázek je cennější než tisíc lajků
Kvalitní a vtipné obrázky přitahují daleko více lidí a jsou pro Vaše publikum lépe stravitelné stejně tak, jako je pro Vás snadné zveřejňovat je na Vašich profilech. Ve skutečnosti fotky nebo jiné obrázky získávají až o 39% více zapojení ze strany Vašich návštěvníků než psané příspěvky.
Bonusová rada
Má poslední rada zní - podpořte své příspěvky a zvyšte tím procenta organických zhlédnutí. I ta nejmenší investice do facebooku Vám umožní zaměřit své posty pouze na lidi s podobnými zájmy, z Vašeho nejbližšího okolí nebo podle jiných demografických parametrů. Facebook pak automaticky umisťuje Vaše příspěvky na zdi takto cílených uživatelů facebooku. Nebojte se malých investic. I malá částka Vám dokáže vydělat velké peníze.
Nic není zadarmo
Nic není zadarmo a to ani zisk více lajků u Vašich stránek na facebooku. Dalším skvělým způsobem, jak oživit Vaše čísla, je prostřednictvím soutěží a dárků. Samozřejmě, že budete muset sáhnout do kapsy, abyste zaplatili ceny pro výherce těchto soutěžích, ale z vlastní zkušenosti vím, že jakmile na facebooku vyhlásíte soutěž o alespoň trochu ucházející ceny - okamžitě získáte tolik lajků, sdílení a komentářu, jak někdy za celé dlouhé měsíce. Proč? Protože dárky jsou nejstarším marketingovým trikem v historii, na který slyší úplně každý.